Siyah Zeytin Nasıl Salamura Yapılır? Evde siyah zeytin nasıl yapılır? Salamura siyah zeytin tarifi

Siyah Zeytin Nasıl Salamura Yapılır? Evde siyah zeytin nasıl yapılır? Salamura siyah zeytin tarifi
Evde salamuralık siyah zeytini yapmak zor değilde azıcık zaman ve zahmet gerektirir ama bu işlemleri yazması uzun gibi görünse de aslında oldukça basittir. Siyah zeytini bir çoğumuz hazır alırken bazıları bahçesi olan veya kendi elinde katkısız hiçbir katkı maddesi kullanmadan hazırlamak isteyenlerde var. Siyah zeytini çok seven ve benim gibi en doğal hali ile tüketmek isteyen varsa tarifi oldukça basit ama lezzeti bir tarif vereceğim. Siyah zeytini tatlılaştırmak o kadar zor değildir birkaç yöntem vardır siyah zeytini yapmak için ama bu zeytinin olgun olması ve dalında iyice siyahlaşması da büyük önem taşıyor siyah zeytin için. Siyah zeytin nerede yaşıyor olursanız olun bu yöntemde 20 – veya daha erken bir zamanda yemeye ulaşacak bir tarif hiç de zahmeti yok. Ama zahmeti olsa da bu lezzeti tattıktan sonra insan düşünmez. Siyah zeytini 5 kilo kadar kullandım ben ama çok severim ve kahvaltı içinde kullanmıyorum sadece pizzalarda, ekmeklerde, salatalarda, çok severek tüketirim. Zeytini tatlılaştırma sırasında birkaç işlem var onları atlamaz sanız ağız tadı ile tüketeceğiniz ev yapımı siyah zeytininiz en kısa sürede hazır olmuş olur.

Salamuralık siyah zeytin yapacaklara her zeytinden siyah zeytin yapılmaz satın alacaksanız eğer mutlaka ve mutlaka görselliğinden çok siyah zeytinin yeterince olgunlaşmış mı ona bakın içinde mor mor olanlar varsa sakın almayın mor olanlar tuza girince daha da rengini atacak ve yeşile dönecektir.

Siyah zeytini evde yapacak olanların dikkat etmesi gereken ikinci husus ise zeytinin cinsidir. Halhalı zeytin büyük veya küçük fark etmez çok lezzetli olacaktır siyah zeytini ilk tercihiniz bu olabilir. Ziraat zeytinleri mecbur değilseniz yaklaşmayın derim onlarda evde yapıldığında çabucak yumuşama yapacak ve kimyasal olmadığından hemen bozulacaktır. Zeytinin olgunlaşmış ve hafif hafif simsiyah büzüşmeye yüz tutmuş ziraat zeytini varsa alabilirsiniz içiniz rahat ederek.

Siyah zeytini evde yapmak isteyenlere karga burnu olan cinsi görselliği çok güzel gözükür ama evde yapmak için uygundur değildir benim tarifim için söyleyebilirim bunu. Nedeni ise şu çabuk soluşacak tuzu görünce tüm suyu gidecek ve etli bir zeytin olmadığından yemesi de lezzetsiz olacaktır ama başka tatlılaştırma yöntemleri için uygun olabilir.

Biz Hataylı olduğumuzda eğriburun zeytini cinsi olsun, saurani, halhalı, zeytin cinsinden daha çok yaparız siyah zeytini.

Bir çok yöreye göre zeytin çeşitleri var ülkemizde ama ben diğer zeytin çeşitleri hakkında bilgiye sahip olmadığında onlar adına hiç bilgi yazmadım.

Şimdi gelelim siyah zeytini nasıl tatlılaştırdığıma.

Siyah Zeytin İçin Malzemeler:
5 kilo siyah zeytin
Kaya tuzu (salamuralık)
5 litrelik 2 adet plastik kutu
1 su bardağı zeytinyağı




Siyah Zeytin Salamuralık Yapılışı:

Zeytinleri iki gün güneşlettim ve ardından kutulara doldurdum birisi tam doldu diğeri dolmak üzere geldi kutulara.

Üzerlerine göz kakarı tuz attım az değildi her birisi için 2 su bardağı kadar.

Kutuların ağzını kapattım ve mutfakta kapı önüne koydum her gün bir iki defa tuzun dağılması için salladım ve 5 gün sonra zeytinlerin altında bir miktar su birikti bu zeytinlerin acı suyu oluyor.

Bu suyu süzdürelim 1 çay bardağı tuz yine ilave edelim ağzını kapatalım ve günde 1 veya 2 defa yine sallamaya devam edelim.

Kutunun altına siyah su birikirse ben 2-3 defa döktüm oluşuyor yine suyu boşaltın.

15. günden sonra zeytinin tatlılaşıp tatlılaşmadığını kontrol edebilirsiniz. (zeytinin cinsine göre tatlılaşması uzun veya daha kısa sürebilir)

Tatlılaşmış  zeytin sudan geçirelim ve derin bir kaba alalım üzerine örtecek kadar kaynar su ilave edelim ve 10 dakika kadar bekletelim arada karıştıralım.

Zeytinden simsiyah bir su çıkacak zeytinin aşırı tuzunu ve geriye kalan acısını alacaktır.
Zeytini açık bir leğene alalım ve güneşte 1 saaat kadar bekletelim.

Siyah zeytini yemeye hazır son işlem için zeytinyağını siyah zeytinlerin üzerine boşaltalım ve elimizle iyice harmanlayalım tüm zeytinlere ulaşsın zeytinler parlamaya başlayacaklar. 

( bu aşamada sirke tercih edebilirsiniz ama sirke ben kullanmadım ama siz isterseniz 1 yemek kaşığı ilave edebilirsiniz)

Ve cam kavanozlar olabilir veya plastik tatlılaştırmak için kullandığınız kaplara temizledikten sonra zeytinleri yerleştirelim tüketmek istediğiniz miktar kadar çıkarıp üzerine limon ve pul biber serperek afiyetle tüketelim.

Hiçbir katkı maddesi kullanmadan anneanne yöntemi ile mis gibi kışlık siyah zeytini birde böyle deneyin.


Yorumlar

Popüler Yayınlar