Etsiz Çiğ Köfte Nasıl Yapılır? Etsiz Çiğ Köfte Tarifi

Etsiz Çiğ Köfte Nasıl Yapılır? Etsiz Çiğ Köfte Tarifi:
Çiğ köftenin acı olduğu için hiç tüketmek istemediğim bir yiyecekti çiğ et içinde olduğunu bildiğimden bu lezzeti hiç tatmadım. Misafirliğe gittiğimde önüme geleni görünce önce bu acıdır dedim ama tadına bakmam için ısrar edilince bir tane aldım ve tadına baktığımda acılığı yuppppi dedim yandım yandım ama lezzet harika ve tarifi hemen yazdım. Ama etsiz çiğ köfte tarifini hemen yazayım dedim ama bayan bu tarifi bulana kadar birkaç kez yapmış ve dökmüş bu notu da belirtti. Etsiz çiğ köfte tarifini en az malzemesini 15 olması ve  üstü malzemesi varmış o lezzet o kadar baharat ve yoğun kokusu sarıyor odayı.  

Etsiz çiğ köfte yapmayı ve benim gibi acı olur diye denemekten vazgeçenlere sesleniyorum mutlaka deneyin acısını az  koyarsanız sorun kalmaz ama acısız tadı olmuyormuş. ( hiç acı yemeyen ben acı yedim o kadar ) Etsiz çiğ köfte yapacaklara birkaç tüyoda aldım etsiz çiğ köfteye  kesinlikle domates salçası konmuyormuş. Ketçapsız bir etsiz çiğ köfte yok yoğurmak gerekiyor. Etsiz çiğ köfte Şanlıurfa, yöresine ait harika bir lezzet. Ev tipi tarifler var ve bir çok bayilik veren firmada var son zamanlarda. Günümüzde bir çok ülkenin lezzetini tükettiğimiz alanlar yoğundu şu anda ise bir çok noktada bu işi gerçekten iyi yapan ustaların elinden çıkan çiğ köfte var bizim kültürümüzü yansıtan geleneğimizde olan bir yemeğin bayiliğini görmek beni çok mutlu ediyor. Fast food yemeklerini çocuklarımız çok seviyor ve artık kendi yemeklerimiz ön plana geçme zamanı geldi geçiyor bile umarım bir çok geleneksel ve yöresel yemeklerimiz içinde bu adımlar atılır. Etsiz çiğ köftenin yapmanın en basit ve en lezzetli haline buyurmaz mısınız? Evet evet veriyorum tarifiJ

Etsiz Çiğ Köfte İçin Gerekli Malzemeler:
1 kase dolu dolu köftelik bulgur
2 su bardağı kaynar su
Bir yemek kaşığı dolusu biber salçası
2 yemek kaşığı ketçap
1 adet rendelenmiş kuru soğan
2 diş sarımsak (iri sarımsaklarınız iri dişli değilse sayısını artırın)
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı isot biber
2 yemek kaşığı çok ince dövülmüş ceviz
1 yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz
Pulbiber
Kimyon
Karabiber
1 adet limon suyu
Servis İçin: Marul veya marketlerden bulabileceğiniz lavaş ekmekleri tercih edebilirsiniz.





Etsiz Çiğ Köfte Hazırlanışı:
Bulguru yıkayalım ve yoğuracağımız kaba alalım, üzerine sıcak suyu ilave edelim ve leğenin kenarına alalım.

Sarımsağı ezelim, soğanı rendeleyelim, ince dövülmüş ceviz leğenin içine alalım biber salçası, isot, ketçap ilave ettikten sonra azar azar bulgurdan alalım ve yoğurmaya başlayalım.

10 dakika yoğurduktan sonra karabiber, kimyon, zeytinyağı, tuzunu limon suyunu ilave edelim ve yoğurmaya devam edelim.

İyice yumuşayana ve kıvam alana kadar yoğurma işlemine devam edelim.

Etsiz çiğ köfte hazır olduğunda ceviz büyüklüğünde parçalar alalım ve parmaklarımız ile avuç içi arasında sıkalım ve servis tabağına alalım limon lavaş, ve marul ile servis yapın.

Afiyet olsun. Etsiz çiğ köfte sevenlere.




Yorumlar

Popüler Yayınlar