Evde Çökelek Nasıl Yapılır? Ekşimiş Yoğurt Nasıl Değerlendirilir?

Evde Çökelek Nasıl yapılır? Ekşimiş Yoğurt Nasıl Değerlendirilir? 
Hepimiz zaman zaman dolapta sürekli kalan gıdaları tüketmediğimiz oluyor ekmek gibi, süt gibi, peynir gibi bunların bazılarının tadını beğenmez bazıları ise belli bir süre sonra ekşir. Evden uzak kalma durumlarımız çıkabiliyor buda hali ile evimiz de kalan gıdaların bazılarını yeme ve tüketmeye zaman bulamadığımız  zaman ortaya çıkıyor. Bende aynı durum ile karşılaştım buzdolabında bulunan yogurt artık ekşimiş ayran çorbasını pek fazla tüketmeyen ev halkı ile birlikte çöpe gitmekten kurtaracak bir fikrim var. Aslında bir çoğunuzun bildiği bir durumdur bu bende tarifi yeniden paylaşmak istedim bilmeyenler olabilir düşüncesi ile.

Evde ekşimiş yoğurdu ne nasıl değerlendirilir?  Cevabı şu çok güzel çökelek olur börekleriniz için kahvaltıda yemeniz, çörekleriniz ve poğaçalarınız için.

Evde Çökelek Nasıl İçin Gerekli Malzemeler:
1 bardak süt
1 kilo yoğurt
Tuz
Evde Çökelek Yapılışı:

Her kilo yoğurt için 1 bardak süt ilave edebilirsiniz benim yoğurdum azdı azdı bir bardak yeterli oldu.

Yoğurdu iyice çırpın tencere alın, üzerine tuz ve  sütü ilave ettikten sonra ocağa alın.

İçine bir kaşık bırakın taşmasını engelleyecektir.

Kaynamaya başladıktan sonra 5-7 dakika daha kaynatın ve ocaktan alın.

Süzmek için ben özel olarak ince kumaştan honi şeklinde diktirdiğim süzeği kullandım.

Elinizin altında ne varsa onu kullanabilirsiniz.

Sonrasında suyunun süzülmesi için tezgaha bıraktım suyu kısa sürede süzülecektir.

En son olarak üzerine ağır bir tabak veya ağır bir cisim koyabilirsiniz.


10 dakikada bu şekilde kaldıktan sonra çökeleğiniz hazır ben sürk yapacağım siz ne yaparsınız bilemem ama çökelek süper oldu tat olarak.

Yorumlar

Popüler Yayınlar