Aşure Tarifi-Aşure Gününe Özel Tarif

Aşure Tarifi:Aşure Gününe Özel Tarif
Aşure için alışveriş ve sonrası hazır yarına ve daha sonraki günlerde yapmak isteyenlere harika tadı ve lezzeti ve görüntüsü ile herkesin ağzını sulandırır aslında. Bazen istediğim sonucu alamadığım oluyor lezzetlerde ve görüntü olarak benimde aşure bugün öyle oldu sanki tarçın ve ceviz her zaman üstüne koyardım bugün ise içine atınca kararmasına neden oldu ama tadından bir şey kaybetmedi diyebilirim. Akşamdan ıslamıştım ana malzemelerini yapmak isteyenlere en doğru şekilde her zamanki gibi yaptığım paylaşıyorum tarifi yapanlardan da tarif bekliyoruz. Tarifi yapmak aslandı hiç zor değil yapmak isteyenlere bir önerim olsun ilk denediğimde başında beklemiştim etrafımdaki herkes çok iyi biliyordu çünkü yapmayı ama siz emeğinizi ve el lezzetinize güvenin gerisi kolay.
Malzemeleriniz evde azsa onlarla da yapabilirsiniz olmazsa olmazları oldu mu gerisi o kadarda önemli değil aslında en az yedi çeşit olsun yeter meyveli olanıda en kısa sürede yayınlayacağım.
Aşure İçin Gerekli Malzemeler:
1 su bardağı aşurelik bulgur
1 su bardağı fasulye
1 su bardağı nohut
Bu malzemeleri akşamdan ıslattım 2 saat sonra sularını değiştirdim ve sabaha kadar çok güzel bir şekilde açılmışlardı.
Ölçülü olarak yapmadım göz ayarı kullandım ama su bardağına dolmasına yakındı malzemeler.
Kaysı
Kuru üzüm
Dövülmüş ceviz
Tek kabuk tarçın
1 çorba kaşığı susam
3 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı pirinç
1 su bardağı süt
2 litre kaynar su
Üzeri için toz tarçın nar-fındık kuş üzümü vs






Aşure Hazırlanışı:

1-Aşure buğdayı, fasulyeyi, nohutu ayrı ayrı düdüklüde kaynamaya başladıktan sonra 25 dakika pişirdim benim düdüklüm eski model olduğundan yeterli oldu sizin düdüklünüzün pişirme süresi ile siz kendiniz tahmini olarak pişirebilirsiniz.

2-Hepsinin kaynamaya başlayınca köpük olacaktır ben düdüklünün ağzını kapatmadım kaynayınca fasulye ve nohutun ve buğdayın o köpüğünü aldım ve sonra kapattım düdüklünün ağzını  sizde deneyin nohutunuz fasulyenizin daha lezzetli olduğunu göreceksiniz.

3-Şimdi sıra geldi aşure yapacağımız tencereye sırası ile malzemeleri koymaya, aşurelik haşlanmış olan buğdayı ilave edelim, üzerine 2 litre suyu boşaltalım ve kaynayınca 5 dakika sonra nohutu, ardından fasulyeyi, yıkanmış pirinci ilave edelim.Bunlar bu şekilde 10 dakika pişirelim özleşmeye başlayacaklardır.

4-Onlar pişe dursun kuru üzümü sıcak su ile yıkayalım, kayısıyı sıcak sudan geçirdikten sonra küçük parçalar halinde doğrayalım. Cevizin yerine fındık bademde tercih edebilirsiniz biraz iri olsun yerken daha fazla lezzet verecektir.

5-Kaynayan aşurenin içine kaysı, üzüm, dövülmüş ceviz, susam, tek tarçın ilave edelim ve karıştıralım ben tekrardan su ilave etmedim 2 litre yeterli oldu ama kıvamını yoğun seviyorum siz daha akıcı olsun isterseniz 2-3 su bardağı daha ekleyebilirsiniz.

6-Tarçına dakika tutun 3-5 dakika yeterli oluyor hemen çıkardım.
10 dakika daha özleşmesi kaysının üzümün ve cevizin pişmesi için orta hararetli ocakta pişirdim.

7-En son şekeri ilave edelim ve 5 dakika daha kaynatalım şekeri atar atmaz aşureniz tam anlam ile kaynayacaktır çünkü artık ben oldum ikram yapmak için kaselere böl der gibi olacaktır.

8-Nar taneledim tabi ki geleneksel lezzetlerde olmazsa olmazı toz tarçın ile servise hazır.

12-15 kişilik çıkıyor ben saymadım kaç kase servis yaptığımı.

Yarın yani 23 Ekim Cuma aşure günü her kesin evine bolluk ve bereket getirmesi duası ile sofranızdan her zaman sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar