Aşure Günü Ne Zaman? Aşure İçin Hangi Malzemeler Alınmalı?

Aşure günü yaklaşıyor ve bende hazırlıklara başladım bugün alışveriş yaptım bazıları evde olan malzemeler ve bazıları da eksiklerimi almış olmama rağmen hala eksik var gibi geldi ama her yıl nasıl yapıyorsam bu senede aynı şekilde yapmayı düşünüyorum. Aşure günü 1 gün sonra ama ben yarın yapacağım yapmak isteyenler bir güne sığdırmazlar aşureyi bazıları tam gününde mahelle olarak toplanır yapar en çok da o bereketli olur sanırım çünkü dağılan okadar çok oluyor ama yinede çoğalıyor sanki. Sizinde mahallenizde yapanlar toplu olarak yapacak yakınlarınız ve bahçede pişirecek yeriniz varsa yapmak daha zevkli olur tüm mahalle sakinleri birikir başına en çokta çocuklar cıvıl cıvıl sesleri arasında pişmeli bence aşure. Aşure için benim gibi bir çok kişi gördüm alışverişte bazıları neler kattıklarını sormadan edemedim fikir ve yenilikleri seven birisi olarak. Bir çoğu aynı malzeme söylese de bazıları tarçını kabuk bazıları toz, portakalsız yapmam diyende vardı pirinç katan da, nohutun kabuğunu mutlaka soymalısın diyen oldu aşure sanırım mutfaktan mutfağa değişen ama lezzitinden ve maneviyatından hiçbir şey kaybetmeyen bir lezzet diyebilirim sizde alışveriş yapmayanlardansanız ve yapmak istiyorsanız işte benim aldıklarım.
Aşurenin olmazsa olmazı, aşurelik buğday annem her zaman en az 7 çeşit olmalı derdi sanırım benimki 12-ila 18 çeşit olduğu bir aşure olacak gibi duruyor işte liste.


Aşurelik Malzemeler Neler Olmalı?
Aşurelik buğday
Fasulye
Nohut
Kuru kaysı
Kuru üzüm
Kabuk tarçın
Nar
Elma
Şeker:
Bir çok malzeme daha katılabilir ama bu malzemeler ile bile harika bir aşure hazırlayabilirsiniz.
Aşure için malzemeleri saydık peki aşure günü hangi gün olacak ve hangi aralıklarda aşurenizi yapabilirsiniz .
Aşure günü Muharrem ayının;10 gününe denk gelen günde yapılıyor ve 20 güne kadar sizin için uygun olan günde yapabilirsiniz aşureyi.
Bu yıl aşure günü başlangıcı tarihi ise şöyle:23.10.2015 günü olacak.
Aşure gününün bir çok gerçekleşen olayında anlamını taşıyor ayrıca.


Yorumlar

Popüler Yayınlar