Yeşil Kırma Zeytin Nasıl Yapılır?

Yeşil Kırma Zeytin Nasıl Yapılır?
Yeşil zeytin mevsimi geldi kimimiz hemen tüketmek için kimimiz ise kış boyunca kahvaltı sofranızda severek tüketeceğiniz yeşil kırma zeytini bugün bende taze olarak bahçemden toplayarak yaptım. Yeşil zeytin kahvaltılık olarak çok sevdiğim ama öyle her çeşidini tüketemediğim kahvaltılıklar arasındadır. Yeşil zeytini salata ve nar ekşili olarak tüketmek favorimdir. Kahvaltıda yeşil zeytini benim gibi sevenler varsa taze geldi bunlar daha az önce toplandı şimdi hazırladım hemen tarifi paylaşayım dedim bu arada blogumu okuyan herkese teşekkür ederim.
Yeşil zeytin fiyatı ne kadar bilmiyorum şu anda ama artık en fazla 10 güne kadar tüm tezgahlarda olacağı kesin mevsiminde toplayıp yemek isteyenlere ve daha önce denememiş olanlara şiddetle tavsiyem mutlaka denemeleri yeşil zeytin kırıyoruz hadi bakılım.
Yeşil zeytin tatlılaştırmak için en doğal yöntemi tercih ettiğimi de belirtmek istiyorum bir çoğu farklı kimyasallar kullanarak tatlılaştırılır zeytini bu yöntemde hiçbir katkı olmadığı için zeytinin acı suyunu da sadece su ile aldığınız için tadına daha çok alacaksınız hadi bakalım kıralım tatlılaştıralım zeytinimizi.
Kırma Yeşil Zeytin Basmak İçin Malzemeler:
Yeşil zeytin
Plastik kapalı kutu
Üstü için buzdolabı poşeti
Tuz
Su



Yeşil Kırma Zeytin Nasıl Yapılır?

1-Zeytinleri öncelikle dalından kopardığım ve ilaç olmadığı halde sudan geçirdim sonra tahta üstünde tek zahmeti olan kırma işlemini 10 dakika gibi kısa bir sürede bitirdim.

2-Bekletmeden kutusuna yerleştirdim ardından suyunu hemen ilave ettim üstündekilerin kararma ihtimali çok fazla olduğundan üstüne buzdolabı poşetinden yerleştirdim ve ağzını kapattım.

3-Suyunu her sabah değiştirmek üzere tezgahta ye açtım yaklaşık 10-15 gün arasında Tatlaşacak olan yeşil kırma zeytin günlük suyunu değiştirdikten sonra salamuralık tuzu atmayı unutmayın daha kolay tatlaşacak ve bozulmasını engelleyecek.


4-Yeni sezonun ilk zeytinini ben kırdım sanıyordum komşum da yapmış pişti olduk afiyetle yeriz umarım tatlılaşır tatlılaşmaz ilk servisi buradan paylaşırım artık.

Yorumlar

Popüler Yayınlar