Kıymalı Çiğ Börek Tarifi

Kıymalı Çiğ Börek Tarifi:
Geleneksel bir tarifim var bugün kırım Türklerine ait olan börek yapmaktan ve yemekten vazgeçmeyenler için. Çocuklarınız varsa ve sizden sürekli olarak hamur işi istiyorlarsa ve sizde benim gibi aynı börekleri yapmaktan hoşlanmıyorsanız zamanla her şeyi öğreniyorsunuz yapmadığınız tarif kalmıyor yani. Ülkemin her yöresindeki börek tariflerini ezberlemeye bile başladım diyebilirim su böreğini duysam yabancıydım önceleri sonrasında öğrendim, açma yapamıyordum öğrendim, tavada börek öğrendim daha neler öğrenmedim ki bugünde severek yaptığım kıymalı çiğ börek ile kahvaltıya başladık. Kıymalı çiğ börek yapmak kadar kolay bir börek yoktur malzemesini pişirmediğiniz için kısa sürede servis yapabiliyorsunuz. Patatesli, ıspanaklı olarak tüketilen değişik tarifleri de var ama kıymalı olanı elimin altında malzemeler varken hazırladım kış mevsiminde ıspanaklı olanı daha çok tercih ediyorum yani mevsiminde işte kıymalı çiğ börek. 
Kıymalı Çiğ Börek İçin Malzemeler:
Hamuru için:
3 su bardağı un
2 tatlı kaşığı sirke
Tuz
Maya
Ilık su
İç harcı için
1 kase yağsız kıyma
1 adet orta boy soğan
1 tutam maydanoz
1 çay kaşığı pulbiber
1 çimdik karabiber
Tuz
1 su bardağı su
Kızartmak İçin: sıvıyağ







Kıymalı Çiğ Börek Hazırlanışı:

Hamurun su hariç tüm malzemelerini bir kaba alın ve azar, azar su dökerek hamuru yoğurun üstünü kapatın.

40: dakika mayalanmaya bırakalım.

İç harcı için:
Soğanı ince olarak doğrayalım, maydanozu kıyalım, kıymayı çukur kaseye alalım üzerine doğradığımız malzemeleri ekleyelim.

Tuz, pulbiber, su, tuz ve bir çimdik karabiber ekleyip iyice karıştıralım iç harcımız hazır.
Mayalınmış hamurlardan bezeler yapalım cevizden az büyük olsun.

Açalım ve iç harçtan yarısına ilave edelim diğer yarısını üstüne kapatalım kenar kısmını çay tabağı veya hamur keseceği ile keselim.

Kızgın yağda arkalı önlü kızartalım. Kızaran çiğ börekleri önce havlu peçetenin üstüne sonrasında servis tabağına alalım.


Not: Ben kızartırken yağ sıçradı ve küçükte olsa elim kabardı kızartma işleminde dikkatli olarak koyalım börekleri olası kazalara maruz kalmamak.

Yorumlar

Popüler Yayınlar