Mikrodalğada Çikolata Soslu Kek Tarifi

Mikrodalğada Çikolata Soslu Kek Tarifi:
Bugün uzun zamandır aklımda olup ta yapamadığım arkadaşımdan tarifini aldığım fakat sürekli olarak bugün yarın bugün yarım diye ertelediğim mikrodalgada çikolata soslu kek tarifini sonunda bende hazırladım.  Aylardır ne yazık etmişim tarife keşke daha önce yapsaydım dedim benimle birlekte tadanlar da aynı kanıda olmaları da hayret vericiydi kek anında soğumasını bile beklemeyeceklerdi neredeyse.  Mikrodalğaya koyarken bile hala aklımda acaba ya pişmese ne yaparım diye düşünüyordum. Neredeyse mikrodalğanın önünde kabarmasını bekledim aaaa oda ne kabardı ve tam bir harika lezzet diyebilirim 8 dakikada pişen kek mi olurdu ya!  7 dakika pişse daha da güzel olurmuş. Hazırlama ve servis yapma süresi sadece 20 dakikanızı alabilir tabi sıcak olarak tüketmek isterseniz o zaman 15 dakika evet, evet 15 dakika gibi kısa bir sürede kekiniz hazır hadi bakalım mikrodalğada kek yapmaya.
Ölçü aslında pratik olarak kullandım ama uzun zaman mutfakta olanlarda aynısı yapabilir ama ölçü vermek gerekti tabi ki ölçüyü sizler için not ettim ben tarifi çoğu zaman ağız tadıma göre değiştirebiliyorum.
Mikrodalğada Çikolata Soslu Kek Tarifi
3 yumurta
1 su bardağı şeker(ben şekeri birez az kullandım tarif 1,5 şekerdi)
Yarımdan biraz fazla sıvıyağ
1 su bardağı süt
Kakao
Vanilya
Kabartma tozu
1,5 su bardağı un
Çikolata sosu paketteki tarife göre hazırlayın
Süt ve hazır toz karışımı bu kadar.




Mikrodalğada Çikolata Soslu Kek Hazırlanışı:

1-Üç yumurtayı iyice çırpalım ama bu normal kek karışımı kadar değil daha akıcı bir hal alana kadar çırpalım.

2-Üzerine sıvıyağı ve sütü ilave edelim yine iyice çırpalım.

3-Elek yerleştirelim üzerine ve kakao, unu, kabartma tozunu, vanilya ve bir cimdik tuz atalım ve eleyelim.

4-İyice karıştıralım ve yağlanmış yuvarlak bor cama veya mikrodalğanızın içinde rahatlıkla hareketini kısıtlamayan bir bor cam olmalı.

5-Dökelim kek hamurunu ve mikrodalğaya yerleştirelim.

6-Mikrodağla’yı 7 dakikaya ayarlayalım, (ben 8 dakika pişirdim ama bir dakika daha az pişse daha güzel olurmuş) en yüksek ayarına getirelim ve tek yapmanız gereken o sürede hemen sosu hazırlamak olsun.

7-Sütü ve çikolata sos tozunu ilave ettikten sonra karıştırarak pişirelim.

8-Pişen kek hiç yapışmadığından kenarlarını bıçak yardımı ile cam ile temasını kestim. Ters çevirdim ve bıçak ile destek vererek hiç koparmadan çıkardım.

9-Üzerine çatal ile delikler açtım ve Sıcak çikolata sosu ilave ettim.


10-Soğuyan kek dilim, dilim servise hazır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar